CHĘĆ ZAKWESTIONOWANIA

Człowieka myślącego krytycznie wyróżnia gotowość do zakwestionowania cudzych pomysłów i koncepcji. Jeżeli zatem chcemy w naszych uczniach rozwi­nąć zdolność myślenia krytycznego, musimy pobudzać ich do kwestionowania naszych pomysłów i naszego rozumowania. Efektem tego myślenia, które nie łatwo jest zresztą osiągnąć, będzie ochota, z jaką dziecko poddawać będzie krytycznej obróbce efekty i proces własnego myślenia. Mamy bowiem skłonność, żeby w naszych pomysłach dostrzegać nas samych. Wątpiąc w nie, nie wątpimy w siebie. Dla dzieci jest to podwójnie trudne, gdyż ich wiara w siebie dopiero się rozwija i wciąż jest krucha. Zadaniem nauczyciela jest przekonać dzieci, że ocena, akceptowanie i odrzucanie własnych koncepcji jest procesem pożądanym i normalnym; pewność siebie pozwala być samokrytycznym.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na mojej stronie! Serwis poświęcony jest w całości tematyce budownictwa i nieruchomości, znajdą się tutaj także wpisy o charakterze wnętrzarskim. Mam nadzieję, że spodobają Ci się treści jakie tutaj zamieszczam i zostaniesz moi czytelnikiem na dłużej.
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)