DŁUGIE DZIECIŃSTWO

Dzieciństwo musi być dosta­tecznie długie, żeby wykrystalizowały się schematy i wzorce procesów myślo­wych. Rozwój postępuje zrywami. W życiu każdego dziecka występują okresy szczególnej gotowości do uczenia się danych umiejętności. W dodatku dziecko nie może uczyć się samotnie. Potrzebny jest pośrednik, czyjaś pomoc i zachęta, żeby rozwinąć się mógł cały dziecięcy potencjał. Pod wielu względami praca mózgu pozostaje tajemnicą. Ilekroć dziecko nauczy się czegoś, tylekroć w jego mózgu zajść muszą jakieś zmiany, ale jakie? Wciąż przyglądamy się wierzchołkowi góry lodowej, wciąż możemy przypuszczać tylko, jakie są mechanizmy działania naszego umysłu. Badania wskazują, że są pewrie zasady uczenia się; w następnych rozdziałach będzie mowa, jak przełożyć je na język praktyki. Ucząc dzieci myślenia, powinniśmy wiedzieć, co może być motywem wywołującym myślenie.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na mojej stronie! Serwis poświęcony jest w całości tematyce budownictwa i nieruchomości, znajdą się tutaj także wpisy o charakterze wnętrzarskim. Mam nadzieję, że spodobają Ci się treści jakie tutaj zamieszczam i zostaniesz moi czytelnikiem na dłużej.
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)