DZIECI AKTYWNE

Dzieci aktywnie poszukują jakiś związków, wzorów, regularności w materiale do zapamiętania, żeby ułatwić sobie naukę. Trzeba więc im pomóc nadać organizację materiałowi, wydzielając z niego mniejsze części, których uczyć się będą krok po kroku, jednak nie więcej niż 5. Jak trudno odtworzyć z pamięci nie połączone elementy łańcucha, łatwo przekonać się, recytując alfabet od końca. „Czego nie używasz, tracisz”. Powtórki ułatwiają zapamiętanie. Niech dzieci kontrolują swoje postępy w opanowaniu materiału, a wyszukawszy fragmenty sprawiające kłopot, niech je powtarzają. Istnieje zasada przeuczenia: powtarzaj jeszcze informacje, choć wydaje ci się, że już się ich nauczyłeś. Inna zasada aktywnego przypominania mówi, że należy przypominać sobie informacje bez spoglądania na nie, jak w przypadku uczenia się pisowni: spojrzyj na słowo – zakryj je – napisz – sprawdź. Trzecia zasada rozrzucenia ćwiczeń w czasie każe robić przerwy między kolejnymi powtórkami.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na mojej stronie! Serwis poświęcony jest w całości tematyce budownictwa i nieruchomości, znajdą się tutaj także wpisy o charakterze wnętrzarskim. Mam nadzieję, że spodobają Ci się treści jakie tutaj zamieszczam i zostaniesz moi czytelnikiem na dłużej.
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)