NADZWYCZAJNA ZDOLNOŚĆ

Do dziś Beduini wśród piasków, a Eskimosi wśród śniegów wykazują nadzwyczajną zdolność wynajdywania drogi, choć wszystko wokół wydaje się takie samo. Swoje drogi także dzieci odnajdują dzięki myśleniu przestrzennemu. Większość informacji, które muszą wówczas przetworzyć, ma charakter wizualny: istoty wizualne w wizualnym świecie. Wiedza wizualna to cenna pomoc w myśleniu nie tylko dla potencjalnych artystów, uczonych, architektów czy inżynierów, ale dla wszystkich dzieci. Wizu­alizacja pomaga wyrazić informacje i myśli, sformułować i rozwiązać problem. Choć niezbędna jako przedmiot kształcenia, wydaje się poznana. Nie wystarcza zresztą, by skutecznie rozwiązywać problemy. Trzeba jeszcze abstrahować, kodo­wać i ubierać w symbole zdobyte schematy wizualne. Potrzebna jest zarówno pamięć abstrakcyjna, jak wizualna. Wojskowych, którzy myśleli wyłącznie kon­kretnymi obrazami, Napoleon uznawał za nie dorosłych do dowodzenia. Chciał dla dowódców zdolnych opracować elastyczną strategię, modyfikować w razie potrzeby plany i dostrzec ukryte prawidłowości.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na mojej stronie! Serwis poświęcony jest w całości tematyce budownictwa i nieruchomości, znajdą się tutaj także wpisy o charakterze wnętrzarskim. Mam nadzieję, że spodobają Ci się treści jakie tutaj zamieszczam i zostaniesz moi czytelnikiem na dłużej.
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)