NIETOŻSAMOŚĆ I NIEPEŁNOŚĆ

Prawo nietożsamości: A to nie A (słowo, którego używamy do reprezen­towania przedmiotu nie jest tym przedmiotem).Pomóżmy dzieciom zrozumieć, że słowo to nie to samo, co rzecz; spytaj­my, co mogłyby zrobić z lodami, kartką papieru lub krzesłem, czego nie mogłyby zrobić ze słowami lody, kartka papieru, krzesło. A co można by zrobić ze słowami, czego nie dałoby się zrobić z oznaczanymi przez nie rzeczami?Prawo niepelności („nie-wszystkości”): A to nie całe A (dane słowo nie reprezentuje wszystkich obiektów z danej klasy).Niech dzieci opowiedzą wszystko o czymś. Ile zabrałoby to ich zdaniem czasu? Co należy uwzględnić? Na przykład kształt, rozmiar, ciężar, mate­riał, wiek, historię, sposób wykonania, wydajność? Dzieci powinny zdać sobie sprawę, że opis jakiegokolwiek przedmiotu nie ma w zasadzie gra­nic. Czy potrafią określić granice własnej wiedzy na temat danego przed­miotu? Słowa, którymi się posługujemy, nie reprezentują (bo chyba nie mogą) całego przedmiotu.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na mojej stronie! Serwis poświęcony jest w całości tematyce budownictwa i nieruchomości, znajdą się tutaj także wpisy o charakterze wnętrzarskim. Mam nadzieję, że spodobają Ci się treści jakie tutaj zamieszczam i zostaniesz moi czytelnikiem na dłużej.
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)