OD URODZENIA DO DOJRZAŁOŚCI

Obserwuj­my następnie uważnie jego oczy. Ponieważ w wykonywaniu tego zadania waż­niejsza rola przypada lewej półkuli, żeby uniknąć zakłóceń ze strony bodźców wzrokowych (prawa półkula), oczy rozwiązującego zadanie wędrują w prawo.Dajmy mu teraz zadanie przestrzenne, na przykład niech powie, co widzi, oczy skieruje na lewo. Ale równie dobrze badany może dla lepszej koncentracji albo żeby „położyć” eksperyment, zamknąć oboje oczu.Okres od urodzenia do osiągnięcia dojrzałości płciowej to czas najgwałtow­niejszego rozwoju mózgu i największej gotowości człowieka do uczenia się. Mózg dziecka pięcioletniego osiąga 90% wagi mózgu człowieka dorosłego. Zmysły dziecka – wzrok, słuch, dotyk, smak, zapach są doskonale rozwinięte, gotowe wchłaniać surowiec dla myśli. Tym samym żywotnego znaczenia nabiera dydaktyczna i poznawcza wartość otoczenia dziecka. Rozwój funkcji mózgu nie następuje od razu i nie postępuje systematycznie.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na mojej stronie! Serwis poświęcony jest w całości tematyce budownictwa i nieruchomości, znajdą się tutaj także wpisy o charakterze wnętrzarskim. Mam nadzieję, że spodobają Ci się treści jakie tutaj zamieszczam i zostaniesz moi czytelnikiem na dłużej.
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)