ORIENTACJA PRZESTRZENNA

Kiepska świadomość stosunków przestrzennych (niedorozwój inteligencji przestrzennej) może utrudnić postępy ucznia. Zwykliśmy zakładać, że dzieci rozumieją i wykonują polecenia zawierające określenie miejsca: z przodu, z ty­łu, w lewo, prosto, w prawo, góra, dół, ponad, niżej, północ, południe. Wyra­bianiu orientacji w przestrzeni służą ćwiczenia (instrumenty) wymagające od uczniów określenia stosunków przestrzennych między przedmiotami. Jedno z zadań na przykład polega na tym, że uczeń rysuje lub przykleja postać dziecka w środku narysowanego ogrodu, a następnie określa, które z przedmiotów wi­docznych na rysunku znajdują się po lewej stronie dziecka, po prawej, przed nim lub z tyłu.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na mojej stronie! Serwis poświęcony jest w całości tematyce budownictwa i nieruchomości, znajdą się tutaj także wpisy o charakterze wnętrzarskim. Mam nadzieję, że spodobają Ci się treści jakie tutaj zamieszczam i zostaniesz moi czytelnikiem na dłużej.
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)