OSĄDZANIE

Dzieciom z trudem przychodzi zorientowanie się, co wiedzą, a czego nie wiedzą. Często odpowiadają tak, jak ich zdaniem oczekuje się od nich i niechęt­nie zdobywają się na odpowiedź „nie wiem”, kiedy nie są czegoś pewne. Zwykłą przeszkodą dla myślenia krytycznego jest skłonność, by z miejsca zgodzić się z jakimś twierdzeniem lub odrzucić je, nie pomyślawszy, co należałoby wiedzieć, żeby dokonać trafnego osądu.Lepiej, żeby nauczyciele przyzwyczajali uczniów do mówienia „nie wiem” i zawieszania osądu, jeśli brakuje dostatecznych dowodów. Kiedy więc dajemy uczniom zadanie poklasyfikowania przedmiotów lub ustalenia, czy jakieś pojęcie odpowiada danym kryteriom, nie ograniczajmy się do dwóch wyraźnych możliwo­ści w rodzaju prawda – fałsz, ale uwzględnijmy też kategorie, pod które przedmioty podpadają pod jakimiś względami, a pod innymi nie, oraz twierdzenia, na które brak dowodów.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na mojej stronie! Serwis poświęcony jest w całości tematyce budownictwa i nieruchomości, znajdą się tutaj także wpisy o charakterze wnętrzarskim. Mam nadzieję, że spodobają Ci się treści jakie tutaj zamieszczam i zostaniesz moi czytelnikiem na dłużej.
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)