PLANOWANIE

Mistrzów od nowicjuszy różni na każdym polu to, że ci pierwsi więcej czasu poświęcają planowaniu. Planowanie składa się z trzech etapów zachodzących na siebie:Określenie problemu lub zadania. Jaki cel ma nasze myślenie? Co chcemy osiągnąć? Dzieci często utykają w martwym punkcie i czują się zbite z tropu, nie widzą bowiem jasno, o jaki problem lub zadanie chodzi. Jeżeli poprosi się, by określiły, co robią, wyraźniej zobaczą zadanie i wydobędą z myślowe­go zamętu.Zbieranie informacji. Materiał faktograficzny, także zebrany w czasie obser­wacji, stanowi pomoc dla myślenia. „Można znać fakty i nie myśleć, ale nie da się myśleć, nie znając faktów”, pisał John Dewey. Umysł dziecka przypo­mina kalejdoskop. Im więcej faktów i wrażeń zmysłowych zdobyło dziecko, tym bardziej skomplikowane są jego myślowe schematy.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na mojej stronie! Serwis poświęcony jest w całości tematyce budownictwa i nieruchomości, znajdą się tutaj także wpisy o charakterze wnętrzarskim. Mam nadzieję, że spodobają Ci się treści jakie tutaj zamieszczam i zostaniesz moi czytelnikiem na dłużej.
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)