PODZIAŁ STRATEGII MYŚLENIA

Za­mierzał wyjaśnić istotę myślenia krytycznego, przekładając ją na odpowiednie strategie dydaktyczne, którymi każdy nauczyciel mógłby posłużyć się na własną modłę podczas pracy nad materiałem programowym lub w mniej sformalizowa­nych sytuacjach. Paul nie zachęca do nauczania myślenia krytycznego jako serii recept, chociaż daje tego przykłady, ale woli, żeby nauczyciele zastosowali strate­gie myślenia krytycznego do własnych planów lekcji.Dzieli strategie myślenia krytycznego na trzy rodzaje: strategie emocjonalne, makroumiejętności i mikrosprawności. Wszystkie strategie są wzajemnie zależ­ne. Mikrosprawności zależą od ogólnych umiejętności i od obrazu samego siebie ucznia. Paul utożsamia myślenie krytyczne z bezstronnością: chodzi nie tylko o to, aby myśleć poprawnie, ale także bezstronnie.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na mojej stronie! Serwis poświęcony jest w całości tematyce budownictwa i nieruchomości, znajdą się tutaj także wpisy o charakterze wnętrzarskim. Mam nadzieję, że spodobają Ci się treści jakie tutaj zamieszczam i zostaniesz moi czytelnikiem na dłużej.
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)