POJĘCIE ZADANIA

Ujmowanie w słowa tego, co dziecko robi. W ten sposób nie tylko wspomaga­my proces uczenia się, ale także pokazujemy, jak dziecko może nadzorować i werbalizować swoje działania. „Wygląda na to, że teraz wziąłeś się za…” Pytanie dziecka, co robi. To bardzo ważne, żeby dorosły nie zakładał, że wie dok ładnie, co dziecko robi. Prosząc dziecko, by powiedziało, co właśnie robi, udowadniamy mu, że jego praca warta jest uwagi i zainteresowania. Pokazanie drogi. Nie zawsze uda się bez trudności rozłożyć problem na łatwe problemy składowe lub kolejne łatwe kroki. Czasami trzeba podążyć ścieżką, która zdaje się mylna lub wydaje się odwodzić od rozwiązania (na przykład: jesteś w nie znanym ci budynku na trzecim piętrze, z którego chcesz wyjść, ale znasz jedynie wyjście od strony południowej; czy zejdziesz najbliższą północną klalką schodową?). Dzieciom niekiedy trzeba wskazać inne wyjście, nowy szlak poszukiwań, nowe narzędzie i sposób posługiwania się nim.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na mojej stronie! Serwis poświęcony jest w całości tematyce budownictwa i nieruchomości, znajdą się tutaj także wpisy o charakterze wnętrzarskim. Mam nadzieję, że spodobają Ci się treści jakie tutaj zamieszczam i zostaniesz moi czytelnikiem na dłużej.
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)