POKAZUJĄC ILUSTRACJĘ

Pokazując dziecku ilustrację, spróbuj manipulować nią: zakrywaj jej frag­menty i stopniowo odsłaniaj je, a dziecko niech odgaduje, co będzie na kolejnym fragmencie. Jak mógłbyś opisać ilustrację komuś, kto jej nie widzi? Opisz zakryty fragment ilustracji i poproś, żeby na podstawie opisu dziecko dorysowało braku­jącą część. Potem zamiast opisywać kolejny fragment, poproś, żeby dziecko na podstawie stawianych ci pytań, domyśliło się, co narysować. Ćwiczenia takie dzieci mogą wykonywać w parach lub zamienić się rolą z nauczycielem: niech on rysuje na podstawie słów ucznia. Dla badawczego umysłu każda ilustracja jest opowieścią i okazją, żeby przenieść ją do wyobraźni. Reprodukcje malarstwa abstrakcyjnego pobudzą wyobraźnię podobnie jak plamy atramentowe na złożo­nej kartce papieru. Niemiecki poeta romantyczny Justinus Kerner szukał w sy­metrycznych plamach atramentowych natchnienia dla myśli i wyobraźni.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na mojej stronie! Serwis poświęcony jest w całości tematyce budownictwa i nieruchomości, znajdą się tutaj także wpisy o charakterze wnętrzarskim. Mam nadzieję, że spodobają Ci się treści jakie tutaj zamieszczam i zostaniesz moi czytelnikiem na dłużej.
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)