POLE PERCEPCJI

Aby dziecko wy­raźniej pojęło elementy danej sytuacji, warto je spytać na przykład: Co jeszcze dostrzegasz?Czy to już wszystko?Jakie jeszcze właściwości (zagadnienia, wskazówki) można tu zaobseiwować?Kolejny problem związany z percepcją to uzależnienie analizy myślowej od pola percepcji. Dzieci mogą być „zależne od pola”, poza które nie potrafią wykroczyć myślami i umieścić to, co postrzegają w szerszym kontekście . Widzą drzewa, ale czy widzą las? Czy widzą las na tle uwarunkowań geograficznych? Czy potrafią dany las odnieść do lasu „w ogóle”. Mogą przecież wiedzieć, co znaczą dane terminy – na przykład: w lewo i w prawo, z przodu i z tyłu – i nie umieć posłużyć się nimi w celu klasyfikowania obiektów i zdarzeń. Mogą znać kierunki świata pokazywane przez kompas i nie umieć nazwać właściwego kie­runku lub opisać drogi do znanego sobie miejsca.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na mojej stronie! Serwis poświęcony jest w całości tematyce budownictwa i nieruchomości, znajdą się tutaj także wpisy o charakterze wnętrzarskim. Mam nadzieję, że spodobają Ci się treści jakie tutaj zamieszczam i zostaniesz moi czytelnikiem na dłużej.
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)