POMÓŻMY DZIECIOM

Pomóżmy dzieciom wyrazić sens problemu ich własnymi słowami. Często nie wiedzą dokładnie, o co w problemie chodzi, i mylą stan pożądany (rozwiązanie) ze sposobem dojścia do niego (środkami). Pierwszy zdobywca Mount Everest na pytanie, dlaczego wspiął się na ten szczyt, odpowiedział: „Bo jest”. Podobnie dzieci, zwłaszcza w szkole, zabierają się do problemów z tego po prostu powodu, że są. Dzieci mogą nabyć nawyk bezmyślnego podejmowania problemów. Dosko­nalimy umiejętności rozwiązywania problemów po to, żeby mieć z nich pożytek.Sporządzenie planu wymaga systematycznego myślenia, rozważenia strate­gii, nie zaś pospiesznych wniosków. Niektórzy uczniowie chcą z miejsca uporać się z problemem. Pod wpływem impulsu zgadują na ślepo lub wycofują się.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na mojej stronie! Serwis poświęcony jest w całości tematyce budownictwa i nieruchomości, znajdą się tutaj także wpisy o charakterze wnętrzarskim. Mam nadzieję, że spodobają Ci się treści jakie tutaj zamieszczam i zostaniesz moi czytelnikiem na dłużej.
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)