POŚREDNICZENIE

Kontrolują oni dopływ bodźców i kształtują schematy poznawcze dziecka na wzór własnych. Przekazują kulturę, która wyznacza dzie­cięce postrzeganie, postawy i zachowania. Rodzice i nauczyciele formują świat dziecka, nadając doświadczeniu dziecka taki, a nie inny porządek, tale, a nie inaczej tłumaczą go, podkreślając to, co ich zdaniem ważne. Zdaniem Feuerste­ina dziecko nie wchłania kultury po prostu, jak jakiś ukryty program; kultura to coś niezbędnego, czynnie narzuconego dziecku.Podstawowe umiejętności myślenia kształtują się dzięki rodzicom i nauczy­cielom w toku, jak nazywa to Feuerstein, uczenia się pośredniczonego, kiedy to w przepływie informacji między dzieckiem a jego środowiskiem czynnie pośred­niczy dorosły. Pośrednik „przekształca, zmienia układ, organizuje, grupuje, sche- matyzuje, bodźce ze względu na zamierzony cel”.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na mojej stronie! Serwis poświęcony jest w całości tematyce budownictwa i nieruchomości, znajdą się tutaj także wpisy o charakterze wnętrzarskim. Mam nadzieję, że spodobają Ci się treści jakie tutaj zamieszczam i zostaniesz moi czytelnikiem na dłużej.
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)