POTENCJAŁ DZIECKA

Dziecko powinno być świadome mo­mentu, od którego potrafi zrobić samodzielnie coś, przy czym do tej pory wymagało pomocy. Wszystkie dzieci mają pewien potencjał, który Lew Wygotski nazwał obszarem najbliższego rozwoju. Wygotski uznał, że tradycyjnym miarom osiągnięć i inteli­gencji brakuje jednego istotnego składnika: nie określają, co dziecko mogłoby zrobić i osiągnąć, wsparte odpowiednią pomocą. Zaobserwował, że ośmioletnie dziecko może z niewielką tylko pomocą w postaci pytań lub wskazania pierwszego kroku, rozwiązać problemy przeznaczone dla dwunastolatków. Inne z kolei dziec­ko nie mogło wyjść poza zadania dla dziewięciolatków. Różnice między rzeczywi­stym wiekiem umysłowym dziecka a określonym przez zadania, które rozwiązuje przy pewnej pomocy dorosłych, nazwał obszarem najbliższego rozwoju.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na mojej stronie! Serwis poświęcony jest w całości tematyce budownictwa i nieruchomości, znajdą się tutaj także wpisy o charakterze wnętrzarskim. Mam nadzieję, że spodobają Ci się treści jakie tutaj zamieszczam i zostaniesz moi czytelnikiem na dłużej.
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)