POTRZEBA ZROZUMIENIA ŚWIATA

Obecnie większość dorosłych nie musi w zasadzie troszczyć się o przetrwanie i utrzymy­wać swoje władze poznawcze w stanie najwyższej gotowości. Można wcale do­brze istnieć bez intelektualnych wyczynów. Miałem okazję usłyszeć, jak pewna pani powiedziała do przyjaciółki: „Najlepiej, Ado, podejść do sprawy filozoficz­nie i nie myśleć o niej”. Także dzieci mogą nauczyć się lekceważenia wszystkiego, co nie stanowi natychmiastowego zagrożenia. I one mogłyby wieść życie bez­myślne. Mają jednak potrzebę zrozumienia świata i naturalną ciekawość otocze­nia. Ale nadanie światu sensu nie jest łatwe; dziecko potrzebuje pomocy, żeby nauczyło się reagować na otoczenie, przetwarzać informacje, robić użytek z wła­snych doświadczeń. A to z kolei wymaga, żebyśmy zrozumieli, jaka jest natura owych procesów myślowych, za pomocą których dziecko nadaje sens otoczeniu. Czym jest myślenie?

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na mojej stronie! Serwis poświęcony jest w całości tematyce budownictwa i nieruchomości, znajdą się tutaj także wpisy o charakterze wnętrzarskim. Mam nadzieję, że spodobają Ci się treści jakie tutaj zamieszczam i zostaniesz moi czytelnikiem na dłużej.
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)