POZBAWIENIE POMOCY

Uczeń bowiem pozbawiony zostaje wówczas po­mocy w ujmowaniu w strukturę myśli, schematów i pojęć. Aby to, czego dziecko uczy się, mogło trafić do jego pamięci trwałej, musi ono zrozumieć poznawane informacje i to, co z nimi się robi. Nasz mózg jest tak zaprogramowany, by łączyć elementy, wyszukując, co je wiąże i w ten sposób nadawać znaczenie przedmiotowi poznania.Odebrawszy bodziec wzrokowy, umysł szuka, jak można by powiązać go z zapamiętanymi schematami (wzorcami). Dorośli powinni pomóc dzieciom wynajdywać znaczące układy bodźców (informacji) w materiale słownym lub wizualnym i przetwarzać je za pomocą myślenia, mówienia lub pisania. Ludzie skarżą się, że źle zapamiętali lub że mają pamięć jak sito, jak gdyby trudność polegała na zapomnieniu wrażeń lub niezdolności wydobycia ich z pamięci. Częściej zawodzi jednak przetwarzanie informacji niż pamięć.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na mojej stronie! Serwis poświęcony jest w całości tematyce budownictwa i nieruchomości, znajdą się tutaj także wpisy o charakterze wnętrzarskim. Mam nadzieję, że spodobają Ci się treści jakie tutaj zamieszczam i zostaniesz moi czytelnikiem na dłużej.
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)