PRAKTYCZNE POZNAWANIE

Z początku dzieci uczą się klasyfikować przedmioty, pozwólmy im więc zbadać zawartość szafy albo kredensu. Praktycznie poznawać będą, do jakich kategorii zaliczyć przedmioty, jak je porządkować na podstawie rozmaitych właściwości i kryteriów. W miarę upływu lat dziecko nauczy się uogólniać swoje doświadcze­nia, bawić się własnymi pojęciami rzeczy, łączyć je, szukać między nimi związków. Uniezależnia się od namacalnego konkretu, obracając w umyśle ideami i wyobra­żeniami. Niech dziecko wyliczy jak najwięcej zwierząt, a potem nich taką listę podzieli na jakieś grupy. Jakie wyróżniające cechy ma każda grupa? Inne listy mogą obejmować żywność, transport, ubranie, domy, zawody, reklamy, sklepy, rośliny, sporty i gry. Klasyfikować można wszystkie za i przeciw jakiemuś pomysło­wi, na przykład: czy warto przemieszczać budynki (strategia „plusy, minusy, godne uwagi”). W ten sposób dziecko rozwijać będzie umiejętność oceny i osądu.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na mojej stronie! Serwis poświęcony jest w całości tematyce budownictwa i nieruchomości, znajdą się tutaj także wpisy o charakterze wnętrzarskim. Mam nadzieję, że spodobają Ci się treści jakie tutaj zamieszczam i zostaniesz moi czytelnikiem na dłużej.
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)