PRAWO DO REAKCJI

Wychowawca ma pełne prawo do reakcji w rodzaju „nie podoba mi się twoje postępowanie”, ale nie wolno mu oceniać dziecka jako osoby: jesteś zły, niezno­śny, niemądry, leniwy. Subtelna to różnica, ale może decydująco wpłynąć na powstanie atmosfery twórczej. Twórczość dziecka rozkwita w klimacie ciepła i zadowolenia ze strony dorosłych odgrywających w jego życiu ważną rolę. Dzie­ci, jak my wszyscy, chcą tworzyć dla tych, których kochają. Wolność w sensie psychologicznym potrzebna jest po to, żeby nie krępować ekspresji dziecka. Postępowanie dziecka musi podlegać ograniczeniom i pozo­stawać w zgodzie z interesem społecznym, nie ma natomiast powodu, żeby ogra­niczać jego ekspresję symboliczną. Dzieci powinny czuć się na tyle bezpieczne, żeby próbować nowych rozwiązań, powinny też cieszyć się wolnością poszuki­wań, choć w pewnych granicach.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na mojej stronie! Serwis poświęcony jest w całości tematyce budownictwa i nieruchomości, znajdą się tutaj także wpisy o charakterze wnętrzarskim. Mam nadzieję, że spodobają Ci się treści jakie tutaj zamieszczam i zostaniesz moi czytelnikiem na dłużej.
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)