PRZETWARZANIE INFORMACJI

Dzieci tak samo przetwarzają informacje jak dorośli, tyle że dorośli dysponują skuteczniej działającymi sieciami i systemami przetwarzania informacji Dziecko zapamiętuje lepiej, jeśli sprawnie tworzy nowe sieci połączeń w pamięci lub lepiej potrafi włączać nowe informacje do starych sieci. Ze względów oczywistych wiedza dzieci jest uboższa niż dorosłych, mniej też wiedzą o tym, jak wykorzystać swoją wiedzę.Aby uniknąć przeciążenia, umysł filtruje informacje, odrzuca nieadekwatne i skłonny jest pominąć te, które nie pasują do wewnętrznych albo zewnętrznych schematów. Zwykłe zetknięcie ucznia z pewną strukturą informacji, na przykład regułą wyjętą z kontekstu, nie wystarczy, żeby zapewnić efektywne uczenie się jej i poddanie myślowej obróbce.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na mojej stronie! Serwis poświęcony jest w całości tematyce budownictwa i nieruchomości, znajdą się tutaj także wpisy o charakterze wnętrzarskim. Mam nadzieję, że spodobają Ci się treści jakie tutaj zamieszczam i zostaniesz moi czytelnikiem na dłużej.
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)