ROLA POŚREDNIKA

Rozwój intelektualny dziecka wymaga możliwie najwięcej bodźców senso­rycznych. Umysł dziecka rozwija się dzięki przetwarzaniu sygnałów pochodzą­cych z interakcji ze światem. Operacje umysłowe są odpowiedzią na bodźce zmysłowe, dzięki czemu zmianie ulegają struktury poznawcze w taki sposób, by mogły w chłonąć nowe dawki informacji. Ów nacisk na bezpośrednie doświadcze­nie jest kamieniem węgielnym edukacji, której ośrodkiem jest dziecko. Feuerste­in dowodzi, że w tym podejściu (właściwym Piagetowi i jego następcom) nie ma miejsca na szczególnie istotną rolę pośrednika.Pośrednikiem może być każda rozumna osoba (zwykle dorosły), która for­muje spiosób postrzegania przez dziecko świata. Rola osób bliskich dziecku – rodziców, dziadków, rodzeństwa, opiekunów, nauczycieli nie polega po prostu na dostarczaniu bodźców.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na mojej stronie! Serwis poświęcony jest w całości tematyce budownictwa i nieruchomości, znajdą się tutaj także wpisy o charakterze wnętrzarskim. Mam nadzieję, że spodobają Ci się treści jakie tutaj zamieszczam i zostaniesz moi czytelnikiem na dłużej.
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)