ROZUMOWANIE DEDUKCYJNE

Potem proszono je o uzupełnienie zdania „Artur wczoraj…”. Podobnie dzieci od czwartego roku życia dodały słowo „gligał”. (Co prawda dorośli nie byli pewni, czy Artur gligał, gligował, czy glignoł). Badania udowodniły, że dzieci wychwytu­ją reguły gramatyczne, których nikt ich nie uczył. Podobnie dzieci wiedzą, że w rzece Nil jest woda, choć nie powiedziano im tego, ale po prostu dlatego, że Nil jest rzeką. Jeżeli znamy regułę lub dysponujemy modelem poznawczym, wyko­rzystujemy to w różnych okolicznościach. Możemy nie wiedzieć, ile godzin liczy tydzień, ale poznawszy określone reguły, możemy to obliczyć. Rozumowanie dedukcyjne wykorzystuje reguły, modele i definicje. Do niektórych potrafimy dojść sami, innych muszą nas nauczyć. Co więc powinno się zdarzyć, żeby dziecko opanowało i doskonaliło umiejętność logicznego wnioskowania?

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na mojej stronie! Serwis poświęcony jest w całości tematyce budownictwa i nieruchomości, znajdą się tutaj także wpisy o charakterze wnętrzarskim. Mam nadzieję, że spodobają Ci się treści jakie tutaj zamieszczam i zostaniesz moi czytelnikiem na dłużej.
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)