SCALANIE I FORMUŁOWANIE

Scalamy i formujemy doświadczenia za pomocą pojęć lub kategorii pojęciowych, na przykład pająki, ogień, strach, miłość, z których niby z cegieł budujemy myśli. Pojęcie jest zgeneralizowanym i wyabstrahowanym doświadczeniem. Za ich po­mocą interpretujemy nowe zjawiska i dane: Czy pająk jest owadem?Oraz znajdujemy związki pomiędzy poszczególnymi wiadomościami: pająk, ośmiornica, ośmiokąt?Ucząc dzieci myśleć, staramy się, by wytworzyły one możliwie najwięcej połączeń między pojęciami, dostrzegły zależności i zbudowały struktury poznaw­cze, czyli żeby powstały w ich umysłach podstawy dla formowania w przyszłości informacji. Każdy z nas ma swój pojęciowy model świata, który tworzy! się przez lata, zyskiwał spójność i precyzję Co zrobić można, żeby nauczyć dzieci procesu formowania doświadczeń?

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na mojej stronie! Serwis poświęcony jest w całości tematyce budownictwa i nieruchomości, znajdą się tutaj także wpisy o charakterze wnętrzarskim. Mam nadzieję, że spodobają Ci się treści jakie tutaj zamieszczam i zostaniesz moi czytelnikiem na dłużej.
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)