SENS MIERZENIA INTELIGENCJI

Feuerstein pyta o sens mierzenia inteligencji dzieci i opatrywania ich etykie­tą opóźnionego w rozwoju. Chodzi o to, żeby je zmienić. Jedną z największych słabości tradycyjnych testów pomiaru inteligencji, uważa Feuerstein, jest brak rozróżnienia między osiągnięciami a możliwościami. Każde dziecko uzyskuje jakiś wynik w teście wskazujący na jakiś poziom osiągnięć, ale nie ma to nic wspólnego z wyznaczeniem poziomu możliwego rozwoju. Oceniając potencjał, znać musimy powody przeszłych niepowodzeń i znaleźć sposób na to, żeby dziecko ów potencjał zrealizowało. Jedną z przyczyn niepowodzeń dzieci w nauce jest brak kulturowo przekazy­wanych narzędzi uczenia się. Wiele z wczesnych dokonań Feuersteina wiązało się z nowym osadnictwem w Izraelu.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na mojej stronie! Serwis poświęcony jest w całości tematyce budownictwa i nieruchomości, znajdą się tutaj także wpisy o charakterze wnętrzarskim. Mam nadzieję, że spodobają Ci się treści jakie tutaj zamieszczam i zostaniesz moi czytelnikiem na dłużej.
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)