SPOSTRZEŻENIE ANALITYCZNE

Nie ma dwóch identycznych przedmiotów, jak nie ma identycznych odcisków palców i płatków śniegu. Możemy spytać dziecko o dowolną parę przedmiotów: co w nich podobnego? Czym się różnią? Możemy też polecić, aby porównało pojęcia abstrakcyjne. Jak na przykład porównać „brzydki” i „podły”. W tym ćwiczeniu chodzi o rozbicie całości na części składowe, na przykład wyszukanie kształtów (figur) na złożonym modelu. Najprościej zacząć wyrabiać percepcję analityczną u małego dziecka na spacerze. Niech przygląda się budyn­kom i zaznacza, jakie dostrzegło kształty.

 

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na mojej stronie! Serwis poświęcony jest w całości tematyce budownictwa i nieruchomości, znajdą się tutaj także wpisy o charakterze wnętrzarskim. Mam nadzieję, że spodobają Ci się treści jakie tutaj zamieszczam i zostaniesz moi czytelnikiem na dłużej.
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)