ŚWIAT SPOŁECZNY DZIECKA

Świat społeczny dziecka uporządkowany jest przez narzucony system reguł i konwencji. „Wstajemy o siódmej”, „Dziewczynki noszą sukienki, chłopcy nie”, „Nie wolno bić innych dzieci” – tego rodzaju przesłania wprowadzają porządek do dziecięcego świata, dzięki nim jest to świat przewidywalny, w którym wiado­mo, jak należy się poruszać. Z początku dziecko jest posłuszne pod wpływem przymusu i warunkowania: jeśli nie przestrzega się reguł, porządek i zwyczajny tok postępowania zostają zakłócone, a dorośli gniewają się, dochodzi do cze­goś niedobrego lub nieprzewidzianego. Stopniowo dziecko uczy się, że jeśli łamie się reguły społeczne i kulturowe, sprawy mogą przybrać zły obrót. Dziec­ko dowiaduje się też, że reguły wynikają z pewnych racji. Kiedy nie przestrzega się reguł, nie da się dalej grać i złamaniu ulegają społeczne konwencje absolut­nie konieczne dla interakcji w grupie.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na mojej stronie! Serwis poświęcony jest w całości tematyce budownictwa i nieruchomości, znajdą się tutaj także wpisy o charakterze wnętrzarskim. Mam nadzieję, że spodobają Ci się treści jakie tutaj zamieszczam i zostaniesz moi czytelnikiem na dłużej.
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)