TRAFNE PYTANIA

Nauczycielka rozpoczęła lekcję w drugiej klasie. Dzieci miały pracować w parach. Nim nauczycielka rozdała pomoce, spytała, ile jest w klasie par.Ponieważ dzieci nie bardzo wiedziały, co odpowiedzieć, nauczycielka postawiła inne pytanie: „Co powinniśmy wiedzieć, żeby podać liczbę par w klasie?” Ktoś podsunął, że trzeba dowiedzieć się, ilu jest w ogóle uczniów. Zamiast podać liczbę, nauczycielka spytała, jak można by zdobyć tę informację. Zapropono­wano kilka sposobów, więc nauczycielka poleciła omówić je w grupach. Potem, kiedy grupy przedstawiały swoje propozycje, nauczycielka dała kolejne zada­nie: „Jak do tego doszliście? Kto zrobił inaczej?” Okazało się, że jedna z uczen­nic otrzymała inną odpowiedź. Nauczycielka zwróciła się do klasy: „Czy potra­ficie przekonać Marię, że wasza odpowiedź jest dobra? Pytania nauczycielki dały uczniom sposobność, by łączyć to, co wiedzieli, z tym, co trzeba zbadać, a więc do zastanowienia się nad własnym myśleniem.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na mojej stronie! Serwis poświęcony jest w całości tematyce budownictwa i nieruchomości, znajdą się tutaj także wpisy o charakterze wnętrzarskim. Mam nadzieję, że spodobają Ci się treści jakie tutaj zamieszczam i zostaniesz moi czytelnikiem na dłużej.
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)