TRUDNE ODPOWIEDZI

Uczniowie mogliby sami zglaiszać pytania. Trzeba tylko uważać, żeby nie zagłaskać całej idei na śmierć, nie żyć tylko tym, nie żądać za dużo od uczniów. W podobnej sytuacji pewne dziecko rozpaczało: „Jeszcze jedno pytanie i umrę!”. Na niektóre pytania trudno odpowiedzieć, na inne nie było dotąd odpowie­dzi, a na jeszcze inne nie da się w ogóle odpowiedzieć. Przyznanie się do niewiedzy – zwyczajne „nie wiem” – jest dobrą lekcją dla dzieci. Po części wiedza o tym, co się wie, polega na orientowaniu się, czego się nie wie. Trudne pytania kuszą rodziców i nauczycieli, by zbyć je jakimś ogólnikiem lub odpo­wiedzieć na chybił trafił. Nie ma jednak z tego żadnej korzyści dla dziecka. Właściwa reakcja byłaby taka: „w jaki sposób moglibyśmy się tego dowie­dzieć?”

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na mojej stronie! Serwis poświęcony jest w całości tematyce budownictwa i nieruchomości, znajdą się tutaj także wpisy o charakterze wnętrzarskim. Mam nadzieję, że spodobają Ci się treści jakie tutaj zamieszczam i zostaniesz moi czytelnikiem na dłużej.
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)