UMYSŁY BEZKRYTYCZNE

Umysły bezkrytyczne chętnie widzą rzeczy jako czarne lub białe, całkiem złe lub ze wszystkim dobre. Przekonania, które powinny mieć różną siłę, żywione są z całą pewnością. Niech dziecko nauczy się oceniać własne sądy (uprawiać meta- myślenie) ze względu na ich stopień pewności i wartość wspierających je dowo­dów; trzeba ucznia prosić o podawanie dowodów, na których oparł swoje przeko­nania i twierdzenia, oraz nauczyć liczenia się z możliwością, że prawdziwe mogą być twierdzenia odmienne. Służąc uczniom przykładem, nauczyciele powinni we właściwych momentach używać zwrotów kwalifikujących: nie jestem pewna, przypuszczalnie jest tak, że…, to mało/bardzo prawdopodobne, wątpię, podejrze­wam, być może, często, rzadko, w większości przypadków, niekiedy.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na mojej stronie! Serwis poświęcony jest w całości tematyce budownictwa i nieruchomości, znajdą się tutaj także wpisy o charakterze wnętrzarskim. Mam nadzieję, że spodobają Ci się treści jakie tutaj zamieszczam i zostaniesz moi czytelnikiem na dłużej.
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)