W KOLEJNYM STADIUM

Następne stadium logicznego abstrahowania pozwa­la łączyć elementy zbioru z liczbami. Często małe dzieci potrafią liczyć, co na tym etapie jest umiejętnością językową raczej niż matematyczną. O umiejętności matematycznej można mówić dopiero z chwilą, kiedy dziecko potrafi ustalić, jaka liczba reprezentuje dany zbiór. Piaget opisuje pięcioletniego chłopca, który bawił się swoją kolekcją kamyków. Najpierw ułożył je w szereg i policzył od lewej do prawej. Było dziesięć kamyków. Potem policzył od prawej do lewej i „ku wielkiemu zaskoczeniu” stwierdził, że ponownie doliczył się dziesięciu. Ułożył je w kółko i liczył zgodnie z ruchem wskazówki zegara, a potem w drugą stronę.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na mojej stronie! Serwis poświęcony jest w całości tematyce budownictwa i nieruchomości, znajdą się tutaj także wpisy o charakterze wnętrzarskim. Mam nadzieję, że spodobają Ci się treści jakie tutaj zamieszczam i zostaniesz moi czytelnikiem na dłużej.
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)