W TRAKCIE PLANOWANIA

Jeśli w trakcie planowania dziecko znaj­dzie się w ślepej uliczce lub jeśli planowanie przychodzi mu z trudem, dorośli mogą podsunąć inną możliwość, zasugerować wyjście. Bywa, że przed podjęciem problemu powstrzymuje dzieci jego złożoność.Pomocne wtedy mogą się okazać następujące strategie: Rozważ wszystkie czynniki. Postaraj się uzyskać ogólny obraz. Przeczytaj kilkakrotnie pytanie, pomyśl, co może znaczyć, rozważ wszystkie możliwości, jak w przypadku znanej zagadki: „Kiedy szedłem do Łowicza spotkałem męż­czyznę z siedmioma żonami. Każda żona miała siedem worków, w każdym worku było siedem kotek, każda kotka miała siedem kociąt. Kocięta, kotki, worki i żony – ile razem szło do Łowicza?1 W natłoku faktów trudno wybrać istotne. Dzieciom trzeba w tym pomóc. W praktyce zarządzania przyjęła się zdroworozsądkowa zasada, że 20% faktów wyjaśnia 80% tego, co się dzieje. Z powodzi szczegółów wybrać trzeba tych kilka najistotniejszych.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na mojej stronie! Serwis poświęcony jest w całości tematyce budownictwa i nieruchomości, znajdą się tutaj także wpisy o charakterze wnętrzarskim. Mam nadzieję, że spodobają Ci się treści jakie tutaj zamieszczam i zostaniesz moi czytelnikiem na dłużej.
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)