WIĘCEJ WIARY W SIEBIE

Trzeba więc najpierw je rozpoznać. Badania pokazały, że im więcej wiary w siebie ma dziecko, tym lepiej radzi sobie z problemami i tym pewniej nie odstępuje przedwcześnie od pracy nad problemem. Ale że są to zalety niematerialne – pamięć, wyobraźnia, wytrwałość, trudno przychodzi dziecku rozeznać się w nich bez pomocy dorosłego. Pierwsze zadania powinny być dostatecznie łatwe, by wzmogły wiarę w siebie ucznia. Wykonywane bez presji czasu, ale i dostatecznie ambitne, jeśli mają stać się bodźcem, żeby myśleć, badać, podjąć problem. Poza tym dziecko powinno czuć się spokojne pewnością, którą daje mu dorosły. Po pierwsze, poczuciu bezpieczeństwa służy planowanie, osobista pomoc i stosowne wyposażenie (źródła wiedzy i narzędzia). Po drugie, uładzone i wolne od napięć otoczenie. Po trzecie, obecność kogoś, kto wysłucha, pochwali, poradzi.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na mojej stronie! Serwis poświęcony jest w całości tematyce budownictwa i nieruchomości, znajdą się tutaj także wpisy o charakterze wnętrzarskim. Mam nadzieję, że spodobają Ci się treści jakie tutaj zamieszczam i zostaniesz moi czytelnikiem na dłużej.
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)