Z CHWILĄ NARODZIN

Rozpoczyna się z chwilą narodzin; niemowlę bada wszystkie przedmioty w swoim zasięgu: grze­chotki, smoczki, palce – przygląda się im, dotyka. W pierwszych miesiącach znajomość obiektów jest doraźna. Kiedy znikają z pola widzenia, na przykład spadną z łóżeczka, dziecko przestaje być ich świadome. Gdzieś w osiemnastym miesiącu życia dziecko po wielu próbach i błędach zaczyna zdawać sobie sprawę, że przedmioty istnieją, choć ich nie widać. Zasada obiektywnego bytu przedmio­tów, niezależnego od naszych działań i postrzegania ma dla rozwoju umysłowego podstawowe znaczenie. W następnym stadium dziecko rozpoznaje cechy obiektów, podobieństwa i różnice, ciągłość i przekształcenia wraz z pojęciem zmiany. Umie grupować podobne obiekty, na przykład kubki lub czerwone guziki i potrafi rozpoznawać klasy i zbiory przedmiotów.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na mojej stronie! Serwis poświęcony jest w całości tematyce budownictwa i nieruchomości, znajdą się tutaj także wpisy o charakterze wnętrzarskim. Mam nadzieję, że spodobają Ci się treści jakie tutaj zamieszczam i zostaniesz moi czytelnikiem na dłużej.
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)