ŻEBY ZROZUMIEĆ ŚWIAT

Żeby zrozumieć świat, dziecko musi przede wszystkim spostrzec i odebrać wzrokowe i słuchowe bodźce. Potem zatrzymać je w umyśle, pojąć je i zdecydo­wać, jak na nie odpowiedzieć. Co to za ciemny kształt przesunął się za oknem? Czy należałoby o tym pomyśleć i zachować w pamięci, czy uznać za nieważne? Skoro dziewczynka rozpoznała ptaka, to wiadomo, że „miała go w pamięci”, że dysponowała pojęciem ptaka i wyobrażeniem lotu. Władała jakimiś narzędziami językowymi, dzięki którym mogła poinformować o zdarzeniu. Umiała przełożyć na znaczenia kształty i symbole na obrazie iw książce. Procesy percepcji, zapa­miętywania, kształtowania pojęć, komunikacji językowej i symbolizacji to pod­stawowe umiejętności poznawcze, na których fundamencie spoczywa zdolność rozumowania, uczenia się i rozwiązywania problemów.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na mojej stronie! Serwis poświęcony jest w całości tematyce budownictwa i nieruchomości, znajdą się tutaj także wpisy o charakterze wnętrzarskim. Mam nadzieję, że spodobają Ci się treści jakie tutaj zamieszczam i zostaniesz moi czytelnikiem na dłużej.
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)